måndag 12 augusti 2013

Smygstart. Omstart. Nystart.

Tidigare i år såg jag mig själv skriva så här:
I den här fasen av mitt läsarliv läser jag hellre en medioker amerikansk ungdomsbok än en bra svensk roman.
En mening som var helt sann, förmodligen fortfarande är rätt så sann, men också sorglig. Är det verkligen så jag vill leva mitt läsarliv? Lyckligtvis fortsatte jag med följande:
Men jag känner att tiden börjar mogna för att släppa in annat. Mer svenskt. Mer vuxet.
Jag tror att jag kanske är där nu. Mogen för mer svenskt och mer vuxet. Dra ner på det mediokra och föra in något bättre. Inte bara läsa böcker som nästan ingen annan läser utan också prova sånt som alla läser. Och inte kan jag göra det utan blogga om det? Så mycket bokbloggare är jag tydligen att tanken på att läsa böcker utan att blogga om dem är otänkbar (även om jag har gjort ett bra jobb med just det i år - så det går uppenbarligen), och eftersom min vanliga blogg är tillägnad ungdomsböcker kände jag att det var dags för en ny arena.

Trasig kofta twittrar vanligtvis, men nu ska detta slitna klädesplagg också läsa böcker. Och skriva om dem. Kanske också om andra saker. Definitivt svamla en del. Inuti koftan finns jag, Maria, som hoppas att det här kommer bli bra.
 

1 kommentar:

  1. VRÅÅÅL!!! Nu har du gjort det igen! Startat en blogg utan att säga någonting! Fy skäms på dig!! :-O

    Hm...nu till den mer sansade reaktionen. ;-) Vad roligt att du utvecklas i ditt läsbeteende (hoppas bara inte att det betyder att du håller på att bli vuxen nu - hemska tanke!). :-) Och vad duktig du är som håller isär olika teman på det här sättet...själv blandar jag ju ämnen hej vilt i min blogg. :-P

    Heja Maria, det här blir jättebra! :-D <3

    SvaraRadera