måndag 2 september 2013

Hej september!

Även om jag bestämt hävdar sensommar ett tag till så är september den första höstmånaden. Det börjar bli lite kyligare, lite mörkare lite tidigare och luften fylls av äppeldoft.

September är också en chans att återskapa lite struktur i tillvaron och jag tänker för första gången testa att ha ett schema för bloggen. Inte detaljplanera, men ha några fasta punkter. Dessa punkter är:

tisdag: recension av vuxenbok
onsdag: en bok jag ser fram emot
torsdag: recension av ungdomsbok

Utöver det ska jag försöka delta i Annikas bokbloggsjerka eller någon annan trevlig grej. Kanske inte varje vecka, men när jag känner att jag kan bidra. Tanken är i alla fall att detta nya bloggäventyr ska kicka igång på allvar nu.

Vad gäller läsningen i september släpar jag med mig Gillian Flynns Mörka platser från sommarläsningen. Jag hoppas också kunna läsa mina köp från förra årets bokmässa innan det är dags för årets, men det kan vara övermäktigt så två av dem vore acceptabelt. Jag har dessutom två recensionsexemplar som vill bli lästa så vi är redan där uppe i fem böcker. Nu är inte fem böcker totalt omöjligt normalt sett, men jag mäktade bara med tre böcker i augusti så låt oss lägga ribban lågt.

Men! Jag höll på att glömma! Pocketlovers 3 på 3-utmaning! Jag har bestämt mig för att läsa första boken ur tre olika serier innan november månad är till ända, och i september ska jag läsa Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken. Där höjde jag visst ribban ett snäpp? Nåväl, det ska nog gå vägen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar