onsdag 11 september 2013

Vill läsa! en lättgående bok

Onsdag är en typisk dag då man önskar sig nya böcker. Det känns kanske långt till helgen denna mittveckodag och man behöver något roligt att tänka på. För en bokälskare är naturligtvis ny bok = roligt. Minst en på gång och hundra nya att se fram emot.

Många som rör sig i en amerikansk bokbloggosfär ägnar onsdagar åt "Waiting on Wednesday" där man lyfter fram en ännu outkommen bok man längtar efter. Eftersom jag än så länge har väldigt dålig koll på utgivningsläget när det gäller vuxenböcker kommer jag lyfta fram äldre titlar jag är sugen på så det blir en blandning av gammalt och nytt, ungdoms och vuxen, snarare än enbart fokus på sånt som komma skall. Därför blir det ingen riktig WoW utan istället ett Vill läsa!

Den här veckan:


När jag först såg Jenny Jägerfelds Här ligger jag och blöder på biblioteket och läste baksidestexten var jag fullständigt övertygad om att det inte var en bok för mig. Sen gick jag förbi den väldigt många gånger. Sen plockade jag ändå med den hem av någon anledning. Och tokälskade. Så nu är jag inte den som tänker ha några förutfattade meningar om Jägerfelds böcker även om de så handlar om färg som torkar.

Den här boken handlar inte om färg som torkar (tror jag inte i alla fall?) utan verkar mer actionfylld. Knarklangare som luras på pengar. Mordhot. En trasig kofta som inte lärt sig sin läxa hade kunnat säga nejtack efter att ha läst de ingredienserna, men den här trasiga koftan vet bättre.

Jag är ju så jävla easy going kommer ut nån gång inom en inte allt för avlägsen framtid och du kan läsa en närmare beskrivning hos Gilla Böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar