onsdag 2 oktober 2013

Hej oktober!

Jag har visst inte skrivit så vansinnigt många inlägg sen jag sa hej till september? Nyfödda rutiner rubbas så lätt av resor och medföljande bestyr. Skyller jag på och går vidare. Förhoppningen är att blogga mer i oktober, enligt schema eller utan schema - det får vi se. Tanken är också att jag ska berätta att den här bloggen existerar, det blir ju liksom lite roligare då.

Under september hann jag med åtta böcker, bland annat Mörka platser som det var tänkt. Jag lyckades läsa en av böckerna från förra årets bokmässa innan jag besökte årets (där jag köpte på mig fyra nya) och det får ses som godkänt. Dessutom blev båda recensionsexemplaren utlästa och jag klarade av den första tredjedelen av höstens "tre på tre"-utmaning som Pocketlover står bakom. Där har jag alltså valt att läsa första boken ur tre populära serier. Först ut var Torka aldrig tårar utan handskar och i oktober ska jag läsa Femtio nyanser av honom.

Den här månaden ser jag också fram emot att läsa Låt vargarna komma som det kommer att skrivas mycket om i bokbloggarsverige (om det inte redan gjorts) och eventuellt blir det en  bokresa down under för jag har ägnat dagen åt att sukta efter australisk YA. Annars får det gärna bli något av årets köp från bokmässa (eller från den förra, hm...), till exempel A.S. Kings Please Ignore Vera Dietz.

Men högst upp på "Läser sen"-listan står faktiskt Audrey Niffeneggers Tidsresenärens hustru som är boken Nelly pushar för i sin bokklubb. Tidsresor gör mig sjukt förvirrad, men jag ska ge det en chans. (Tidsresenären är tydligen bibliotekarie också?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar