onsdag 8 januari 2014

Vill läsa! 5 svenska ungdomsböcker

En sak jag hoppas göra mer i år är att läsa svenska ungdomsböcker. Säkert kommer det flera bra i år, men här är fem stycken från 2012 och 2013 som jag fortfarande inte läst.

   - gillade verkligen Nilssons ovanliga debut Istället för att bara skrika och hoppas mycket på den här.

Utan titel av Anna Charlotta Gunnarson
   - den var diskussionsbok i kladdkakeavsnittet av Allt vi säger är sant och då blev jag sugen på den igen. Typisk bok som alltid finns i bakhuvudet men aldrig blir läst. Ändring nu?

En varm vinter av Christina Wahldén
   - dra till Australien istället för att starta sista året på gymnasiet? Låter som en dagdröm men är något huvudpersonen i den här boken gör.

Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
   - vet att jag tog upp den här redan i höstas, men den blev aldrig läst då.

Lex bok av Sara Kadefors
   - känns som måsteboken från förra året, tillsammans med Jägerfelds, när det gäller svensk contempo. Jag har bara inte riktigt orkat sätta mig in i vad den faktiskt handlar om?

Ser en tur till biblioteket i kristallkulan! Alternativt ett ebokslån via något bibliotek som fortfarande har avtal med elib...

1 kommentar:

  1. Jag tror att det finns något att uppskatta med Jägerfelds vad man än tycker om den. I loved! (; (:

    SvaraRadera