måndag 25 augusti 2014

SVUNG - vad jag vill läsa

SVUNG-veckan är här!!! Hoppas få läsa flera intressanta inlägg och boktips den här veckan!

Jag menade verkligen att man får välja ambitionsnivå efter egna förutsättningar och att det är okej att återanvända inlägg och jag menade i allra högsta grad mig själv. Idag blir det nämligen ctrl+c ctrl+v från tidigare i år när jag berättade om svenska ungdomsböcker jag ville läsa. Och som jag fortfarande inte läst. Just därför behöver jag SVUNG-veckan.

Jag har fortfarande inte läst:

  


Jag är ju så jävla easy going av Jenny Jägerfeld
   - vet att jag tog upp den här redan i höstas, men den blev aldrig läst då.

Utan titel av Anna Charlotta Gunnarson 
 - den var diskussionsbok i kladdkakeavsnittet av Allt vi säger är sant och då blev jag sugen på den igen. Typisk bok som alltid finns i bakhuvudet men aldrig blir läst. Ändring nu?

Lex bok av Sara Kadefors
   - känns som måsteboken från förra året, tillsammans med Jägerfelds, när det gäller svensk contempo. Jag har bara inte riktigt orkat sätta mig in i vad den faktiskt handlar om?

Alla är hemma från biblioteket nu och det finns egentligen inga ursäkter.

En bok jag aldrig direkt funderat på att läsa, men som jag spontanlånade när jag besökte ett nytt bibliotek är Åsa Asptjärns Konsten att ha sjukt låga förväntningar. Jag har läst ett kapitel än så länge och förväntningarna är medelhöga.

Förhoppningarna är att läsa ut den och åtminstone en av de andra under veckan - och skriva om dem!

8 kommentarer:

  1. Tycker att både Konsten att ha sjukt låga förväntningar och Lex bok är härliga så gott för dig! Båda är ju något pessimistiska men de har ändå det där lilla extra glimtiga ;) Kul initiativ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en viss dragning till just den typen av böcker - pessimistiska men glimtiga - så det kan nog bli bra!

      Radera
  2. Nja, Lex bok förstod jag faktiskt aldrig vitsen med. Konsten ... var däremot rolig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig lyckats få grepp om lexboken så jag vet inte alls hur det kommer gå. Ska bli intressant att se om jag hittar vitsen!

      Radera
  3. Hej :) Blev det inget med tävlingen? Vad tråkigt i så fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo! Om du inte har fått mitt mejl kan du bara mejla din adress till maria_ungavuxna(a)hotmail.com så ska det dyka upp ett bokpaket!

      Radera
  4. Åh tack vad roligt :) Jag mailar!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst "utan titel", men de övriga och de är mkt bra. Konsten att ha sjukt låga förväntningar ligger oläst därhemma...

    SvaraRadera