måndag 6 oktober 2014

Om en bok: The Outsiders


When I stepped out into the bright sunlight from the darkness of the movie house, I had only two things on my mind: Paul Newman and a ride home.

Det är första meningen i S. E. Hintons moderna klassiker The Outsiders. Är det inte en fin första mening?

Nu skulle man kunna tro att jag inte läste mer, men det gjorde jag. Mest för att den dök upp i Fangirl ska villigt erkännas.

Jag tar med mig hur mycket de älskade varandra. Hur de var vänner, bröder, en familj, som höll ihop snarare än ett gäng värstingar. Ponyboy. Sodapop. Darry. Steve. Two-Bit. Dally. Johnny.

Nu vill jag se filmen.

Det här inlägget är en del av experimentet "ofullständiga och lösryckta boktankar". Mycket nöje!

1 kommentar:

  1. The Outsiders var en bok vi var tvungna läsa i skolan & sen såg vi filmen och diskuterade. Jag minns att jag tyckte den var bra då men frågan är vad jag tycker i dag så här 13 år senare... Har i alla fall filmen liggandes på datorn och tänkte se den nån dag.

    SvaraRadera