måndag 25 maj 2015

Jag läser inte YA men...

... den här har kommit nu.


Intressant hur SARAH DESSEN är det stora medan titeln mer är en parentes. Men det är ju lite så det är. Jag pratar oftare om "en ny Dessen" än jag använder titeln. Som alltså är Saint Anything den här gången. Jag har inte börjat läsa än men allt jag hört är att jag kommer att bli hungrig.

... och mitt senaste bibliotekslån är


Confessions of an Angry Girl är första delen i en trilogi av Louise Rozett. Jag läste om den på en australisk blogg så jag trodde att det var australisk YA(Y!), men den verkar vara amerikansk. Vilket är okej det också. Tänker mig att det kan vara något i stil med E. Lockharts Ruby Oliver-böcker eller Jessica Darling? Det är väl vad jag hoppas i alla fall.

Samtidigt impulslånade jag Siobhan Vivians och Jenny Hans hämndtrilogi (Burn for Burn etc.) eftersom alla delar fanns inne. Det verkade dumt att låta bli. Jag har tidigare läst och gillat Vivians Not that kind of girl och Han... Älskade ju första böckerna i sommartrilogin, i synnerhet tvåan. Not so much sista boken och blev besviken på To All the Boys... förra året så plockar nog inte upp uppföljaren som kommer nu. Jag vet inte riktigt var jag har henne. Ska testa det här samarbetet.


1 kommentar:

  1. jag har önskat mig dessens nya i födelsedagspresent! är pepp!

    SvaraRadera