tisdag 10 maj 2016

Ursäkta att jag är sen - böcker att läsa i år istället

Jag är lite efter. Men som tur är har böcker längre livslängd än en dagslända så det finns egentligen ingenting som hindrar mig från att läsa dem "sent". Jag får göra det ensam och efter hypen, men jag får läsa dem. Så här är några böcker ni läste och pratade om förra året som jag hoppas ta mig igenom i år.



Ursäkta att jag är sen II: Sen jag ambitiöst tog en bild på mina låneböcker i mars har jag hunnit läsa Djupa Ro och Simon vs. the Homo Sapiens Agenda och tvingats lämna tillbaka Vi är alla helt utom oss och All the Bright Places. Några ord om de lästa är planerade och liksom omlån av de olästa.

Vilka andra fjolårsfavoriter borde jag satsa på? Öppnas i händelse av min död? Martina Haags? Någon YA eller svensk ungdoms jag missat? Eller ska jag läsa nyare böcker som Min fantastiska väninna nu istället för om tre år?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar