söndag 5 juni 2016

Att blogga i ett vakuum

Det går ju inte. Har jag märkt. Eller, jag kan naturligtvis sitta här och spotta ur mig ord, men det är ju inte det samma som att blogga. I verbet blogga ingår för mig både att skriva inlägg och att läsa (och kommentera) andras. Och just nu har det för min del mest handlat om den första delen och så kan vi inte ha det.

Så jag satte ihop en sån där lista med bloggar att följa som jag kan ha på bloggen. En hel hög bloggar jag aldrig läst förut men också några jag följt tidigare. Väldigt slumpmässigt och mycket möjligt att det visar sig att alla bloggar uteslutande om skräck, deckare och rysk 1800-talslitteratur så att jag måste revidera listan inom en vecka, men också tänkbart att de skriver underhållande och inspirerande om läsupplevelser och tipsar om böcker jag får lust att läsa.

Vi hoppas på det senare.

1 kommentar:

  1. Trevligt att hitta sig själv i listan :) Hoppas på att du kommer igång både med att läsa bloggar och att skriva själv!

    SvaraRadera