fredag 3 juni 2016

Dumplin' på svenska??? och andra anledningar till !!!!!

Aaaahhhhh, jag upptäckte just på kringelikrokar att Dumplin' finns utgiven på svenska! Nu låter det som om det här är något jag väntat på i evigheters evigheter och det är det inte, men jag blev ändå helt !!!!! . Sanningen är att jag fick nyss om den först för några dagar sedan när jag läste det här inlägget om tjocka karaktärer i YA som innehåller flera (men inte så många) boktips. Men när jag väl fick veta att den fanns blev jag nyfiken och att den redan finns på svenska blev nästa glada överraskning.

Nästa anledning till !!!!! ? Per Nilsson har skrivit en ny ungdomsbok? Per Nilsson skriver ungdomsböcker igen? Som jag kanske vill läsa? Trots att jag trodde att vi var klara med varandra? Johanna tipsade om den och andra sommarnyheter i ett inlägg och nu är jag kluven. Men ändå mest positivt inställd till att läsa Som hund som katt. För finns det egentligen någon anledning att låta bli.

En annan och förmodligen sista anledning till !!!!! ? Att jag överhuvudtaget känner !!!!! inför boknyheter och tanken på att läsa dem. Jag har haft fina läsupplevelser de senaste veckorna och läslivet känns hoppfullt på något sätt. Det finns så bra böcker. Det är roligt att läsa. Jag är femma i kö på Eligible och har den att se fram emot. (Jag hoppas att alla före mig är snabbläsare som lämnar tillbaka böcker direkt. För svaret på den uråldriga frågan "Stolthet och fördom eller nytolkningar av Stolthet och fördom?" kan med stor sannolikhet vara det senare.)

Okej, det här är sista anledningen till !!!!!: jag känner mig inspirerad att blogga igen!!!!! Förmodligen för att läsningen går bra och det hänger ihop. Kanske också för att det är sommar. Men det kanske är då alla andra stänger ner bloggen och sticker till mentala och fysiska sommarställen? Jag kanske är ensam kvar i bokbloggarstan medan alla sticker till landet? Om du är i bloggsvängen i sommar (och om min inspiration överlever helgen) är du hemskt välkommen att titta förbi. Jag har några böcker jag vill berätta om och kommer förhoppningsvis få fler allt eftersom dagarna går.

Trevlig sommar!(!!!!)






2 kommentarer:

  1. Ja ibland hinner man inte riktigt med när böcker översätts. Jag var på biblioteket i höstas & plockade ut en bok som jag tyckte såg intressant ut & det var först när jag började läsa baksidan som jag fattade att det var den svenska översättningen av All the bright places av Jennifer Niven. Blev lite paff för det kändes som nyligen den kommit ut på engelska & jag hade ingen aning om att den skulle ges ut på svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det känns som att det går mycket fortare nu, i alla fall i en del fall, än vad det gjorde för bara några år sedan.

      Radera