onsdag 8 juni 2016

"Varför har ingen sagt något?!"

... skrek jag rakt ut igårkväll när jag fick veta att Nina LaCour och David Levithan skrivit en bok ihop. Sen insåg jag att det inte var helt rättvist av mig med tanke på att jag varit dålig på att hänga med i boknyheter. Ni kanske visst har sagt något. Det är bara jag som inte lyssnat.

Nu säger jag det också: Nina LaCour och David Levithan har skrivit en bok ihop. Den heter You Know Me Well och kom ut igår. Och jag vill läsa den.

Levithan har samarbetat på liknande sätt tidigare med Rachel Cohn och John Green till exempel, och nu alltså med Nina LaCour som skrivit Hold Still (Jag går dit du går), The Disenchantments (Inte vem som helst) och Everything leads to you. Två hbtq+-författare som skriver två hbtq+-karaktärer som hittar varandra en natt.

Who knows you well? Your best friend? Your boyfriend or girlfriend? A stranger you meet on a crazy night? No one, really?

Mark and Kate have sat next to each other for an entire year, but have never spoken. For whatever reason, their paths outside of class have never crossed. That is until Kate spots Mark miles away from home, out in the city for a wild, unexpected night. Kate is lost, having just run away from a chance to finally meet the girl she has been in love with from afar. Mark, meanwhile, is in love with his best friend Ryan, who may or may not feel the same way.

When Kate and Mark meet up, little do they know how important they will become to each other -- and how, in a very short time, they will know each other better than any of the people who are supposed to know them more.

4 kommentarer:

  1. Och den utspelar sig i San Francisco?! Varför har ingen sagt något till MIG?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någonting har helt klart gått väldigt fel någonstans! Men det positiva är förstås att den redan finns ute nu och att vi slipper vänta i flera månader. Kanske lika bra att vi inget visste?

      Radera
    2. Ja, du har nog rätt. Jag har beställt den nu i alla fall.

      Radera
  2. Klickade hem den igår :-) Väldigt pepp på att läsa den.

    SvaraRadera