lördag 31 december 2016

Dags att manipulera statistiken

För en liten tid sedan insåg jag att jag närmade mig 17 publicerade inlägg under 2016. 17 publicerade inlägg är det magiska antal jag årligen kommit upp i sedan jag startade den här bloggen. När jag såg att jag närmade mig 17 raderade jag raskt några inlägg för det verkade logiskt att jag i december skulle blogga mer än jag gjort under hela året och därmed överstiga det magiska talet. Men till min stora förvåning inträffade inte detta och så här på årets sista dag står antalet publicerade inlägg istället på 10.

Så idag måste jag naturligtvis skriva och publicera 7 inlägg. Det här är det första.

Av övriga 6 tänker jag mig att 4-5 kommer att vara mer eller mindre färdiga texter om böcker jag läst i år. Förmodligen mindre färdiga om vi ska vara ärliga. Men hej, hej! Om någon vill ha längre och mer utförliga inlägg om någon av böckerna - berätta det i en kommentar så lovar jag (jo, faktiskt) att åstadkomma det nästa år. Kanske redan i januari.

Vilka böcker har jag att skriva om?

Landline av Rainbow Rowell.
The Square Root of Summer av Harriet Reuter Hapgood.
Bone Gap av Laura Ruby.
I'll Meet You There av Heather Demetrios.
Och kanske Den hand som först höll min av Maggie O'Farrell? Eller Simon vs the Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli?

Vilken tur att jag inte hade några andra nyårsplaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar