lördag 31 december 2016

Nyårslöften?

Jag snubblade över en nyårslöftestagg och tänkte att det kunde vara något, men sen tänkte jag om. Inte så mycket för att tanken på att lova saker får mig att svettas och hyperventilera, utan mer för att det var så många punkter jag ville hoppa över. Har jag ens någon påbörjad bokserie? Jaaa, Fifty Shades, Jenny Han... Som jag vill läsa vidare? Nähä, nej. Vem debuterar 2017? Ingen aning. Vill jag läsa noveller och seriealbum? o.s.v.

Men utifrån den taggen vill jag ändå lova några saker.

1. Jag lovar att läsa Den allvarsamma leken som klassikerläsning.
4. Jag lovar att läsa Fiona Wood som jag aldrig läst något av tidigare (och även de andra fyra böckerna jag klickade hem samtidigt som jag köpte hennes Wildlife)
5. Jag lovar att läsa om The Piper's Son.
6. Jag lovar att läsa fler svenska ungdomsböcker än jag gjort i år. Jag har läst en. 1. Un. Ein. One. Men jag har två i min alldeles för stora boktrave just nu så det ser ut att lösa sig. Jag skulle också vilja göra något mer eller mindre ambitiöst med SVUNG.
10. Jag lovar att läsa Steglitsan som stått orörd i bokhyllan väldigt länge. Alternativt May We Be Forgiven. Båda två är förmodligen att lova för mycket.

Där har jag lovat att läsa hela 10 böcker. Utöver de 10 som ligger travade runtomkring mig. Andas med magen, Maria, andas med magen. En kvart om dagen så ska du se att det går jättefint.

Vill och vågar du ge några löften så finns hela taggen med alla punkter till exempel hos Läsfåtöljens bokblogg.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar