söndag 8 januari 2017

Läsningen vecka 1

I höstas berättade jag om mitt försök att komma igång med vardagsläsningen igen under hashtaggen #enkvartomdagen. I år, eller i alla fall den här första veckan, tänkte jag följa upp med en liten redovisning av veckans läsning så här på söndagen. Hur gick det med läsningen? Behöver jag skärpa till mig? Vilka hinder stötte jag på?

söndag: en kvart på kvällen efter någon fotbollsmatch - godkänt

måndag: en kvart på kvällen mellan fotbollsmatcherna - godkänt

tisdag: sköt upp läsningen till läggdags och somnade innan jag läst fem sidor - precis vad jag ville undvika när jag började med #enkvartomdagen

onsdag: började dagen med sängläsning för att ha det gjort och höll mig vaken. Tog också en kvart på kvällen när Tottenham och Chelsea tog halvtidsvila. - godkänt

torsdag: produktiv och aktiv dag som inte lär upprepas den närmaste månaden: jag tog en promenad i solskenet, lagade paj, öppnade mitt skrivdokument OCH läste tre kapitel - godkänt

fredag: jag tror att jag läste? - med frågetecken godkänt

lördag: lyckades få med mig brorsonen på en halvtimmes läsning och läste ut årets första bok medan han skrattade åt Greg - godkänt

söndag: fullspäckad sportdag i TV-soffan med Tour de Ski, skidskytte och fotboll som lätt kunde kombineras med läsning. (Så länge det inte var under Sverige-Elfenbenskusten för om fotboll i normala fall kan vara sövande så är fotboll utan publik ännu mer sövande.) - godkänt

En godkänd första vecka. En bok läst och en ny påbörjad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar