söndag 15 januari 2017

Läsningen vecka 2

Oväntat bra.

Måndag till onsdag läste jag Maggie O'Farrells Det måste vara här i hopp om att hinna läsa ut den innan den skulle vidare till nästa låntagare, men tvingades kasta in den omtalade handduken när jag inte kom upp i 150 sidor ens. (Omlånad på engelska nu. Lyxigt att kunna läsa på flera språk och ha bibliotek som köper in båda versionerna.)

Onsdag till lördag läste jag Johanna Thydells (M)ornitologen och är därmed halvvägs mot mitt mål att läsa fler svenska ungdomsböcker än förra året. Jag har saknat dem.

Enda frågetecknet är egentligen dagen idag. Då jag mest sovit, kollat sport och läst fic. Det senare visserligen fullt acceptabel läsning, men ingenting jag personligen räknar in i min #enkvartomdagen. Ska sätta punkt nu, fixa en kopp te och plocka upp boken.

Två veckor. Två utlästa böcker. Två skrivna blogginlägg. (Och ursäkta om det här är sjukt ointressant läsning. Jag försöker bara komma igång igen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar