måndag 23 januari 2017

Läsningen vecka 3 + the Printz Award delas ut idag så håll koll

Inte bra, inte bra. Men jag stirrade på samma sida i säkert 15 minuter idag så #enkvartomdagen... Eller inte.

Tror att jag hade två dagar när jag klarade min läskvart. En av dem drygades ut till en halvtimme. Men två av sju vet till och med jag är mindre än hälften och mindre än hälften är ju inte så lysande precis.

Dags för en läsansträngning nästa vecka.

En vecka som för övrigt inleds med utdelningen av ALA:s priser till barn- och ungdomsböcker. Jag är som vanligt mest nyfiken YALSA:s priser som Printz och Alex (för ungdomsböcker respektive vuxenböcker som tilltalar unga), men en mängd andra utmärkelser som bilderbokspriser delas också ut.

Min enda tippning/förhoppning är att Bonnie-Sue Hitchcocks The Smell of Other People's Houses får något pris. För det är den enda bok jag läst som kan vara aktuell. Det är väl goda grunder för att komma med förutsägelser?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar