måndag 24 april 2017

Böcker jag väntar på


Jag känner mig extra bokig och bokbloggig när det finns en hög med böcker jag längtar efter (samtidigt som jag har en hög med böcker bredvid mig som jag faktiskt borde ta itu med först.) Läge då att faktiskt blogga lite och berätta vilka böcker jag väntar på!

Rent konkret köar jag på Yaa Gyasis Vända hem. Jag ställde mig på plats 100 i kön för jag hade glömt hur det är att vilja läsa omtalade vuxenböcker som andra också vill läsa. Kunde förstås ha lånat den på engelska med betydligt kortare kötid, men jag hade ju annat att läsa och det är kul att köa?

Jag har också reserverat Maria Semples senaste på svenska, men den har haft en katalogpost i evigheter utan att ha en fysisk bok bakom sig så vi får se hur länge det dröjer. Har den ens kommit ut?



Så är det några böcker som definitivt inte kommit ut än. Sarah Dessen har en ny i juni och E. Lockhart i september. Två av mina största YA-favoriter. Ett år då två av mina andra YA-favoriter - Sara Zarr och Nina LaCour - redan kommit med nya böcker jag också väntar på även om de tekniskt sett redan finns ute. Precis som Anna Ahlunds första som jag fortfarande inte läst trots att det gått så lång tid att det redan pratas om en ny (till hösten?).

På vuxenfronten väntar jag också på att få bekanta mig med Kate Morton, men alla pocketversioner av hennes böcker är utlånade och de inbundna är så STORA. Jag försöker testa Jojo Moyes just nu, men hennes böcker är också så STORA. Jag vet inte exakt när det här blev ett problem, men uppenbarligen är det det.


Vad väntar du på?

4 kommentarer:

  1. Du måste läsa "Du, bara"! Den tog mig med storm. Så jäkla äkta. Vet inte vad jag ska säga, men bästa boken jag läst på väldigt länge. Hennes nya kommer i juni, en novellsamling.

    Jag väntar på del 3 i Jenny hans serie om Lara Jean som kommer om en vecka! Del 1-2 som jag läste 2015 var det årets bästa bok för mig.
    Sen vill jag läsa senaste av Kasie West, Dessen (förstås), Becky Albertelli (som skrev Simon vs homo sapiens agenda), Nicola Yoon, Jennifer Niven mfl.

    Försöker dock först beta av det som står i hyllan. Insåg igår att jag gick typ 15 böcker plus förra året =S hittills i år bara köpt e-böcker =) men blir stor beställning snart =S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeeet att jag måste läsa "Du, bara"! Vet inte varför jag inte gjort det redan?!

      Är nyfiken på Kasie West och ser att biblioteket har många, måste bara välja var jag ska börja! Några tips?

      Radera
    2. Ja men inget hindrar dig. Den är lättläst o du kommer sluka den på några timmar.

      Hmm jag började med the distance between us. Har gillat alla hennes contemporary. Pivot point har jag inte läst, ännu. De är ju alla typiska söta och ganska förutsägbara contemporary så man vet vad man får. Men gillar man som jag Dessen, Morgan Matson, Kody Keplinger, Jenny Han etc så är det bara tuta o köra =)

      Radera
  2. Sorry novellroman står det, vad nu det innebär. O ser nu att den är framflyttad till augusti.

    SvaraRadera